اولین نسخه بتای وردپرس ۵٫۲

از وردپرس ۵ تا به امروز، تیم توسعه وردپرس به سرعت در حال فعالیت هستند و نسخه‌های بعدی را با امکانات بیشتری منتشر می‌کنند. این سرعت عمل و پویایی هم قابل تحسین است و هم جالب! حال اینکه قرار است واقعا چه اتفاق عظیمی در انتظار کاربران وردپرس باشد، مسئله‌ای بسیار مهیج است که همه ما را کنجکاو کرده. امروز که در خدمت شما رسیدیم می‌خواهیم خبر از انتشار اولین نسخه بتای وردپرس ۵٫۲ بدهیم. این نسخه در حال حاضر در مخزن وردپرس موجود است اما نه برای اینکه آن را در سایت اصلی خود بروزرسانی کنید، بلکه می‌توانید دریافت کرده و بصورت آزمایشی در محیط تستی مورد بررسی قرار دهید. همان کاری که ما امروز قرار است انجام دهیم. به بخش اطلاعات تغییرات وردپرس خوش آمدید!

اولین نسخه بتای وردپرس ۵٫۲

برای اینکه بتوانیم اولین نسخه بتای وردپرس ۵٫۲ را تست کنیم دو راه پیش روی ما قرار دارد:

  1. می‌توان از افزونه wordpress beta tester برای این‌کار کمک گرفت که قابلیت بررسی و تست نسخه‌های جدید را برایمان فراهم می‌کند.
  2. دریافت نسخه آزمایشی وردپرس ۵٫۲ و نصب آن بر روی لوکال هاست (این نسخه را در انتهای همین مقاله برایتان قرار دادیم که می‌توانید آن را دانلود کنید)

حتما از این دو روشی که گفتیم برای بررسی این نسخه آزمایشی کمک بگیرید. حال ببینیم وضعیت به چه صورت است و این وردپرس ۵٫۲ ما قرار است چه زمانی رونمایی شود.

طبق گزارشاتی که تیم توسعه وردپرس ارائه کرده‌اند، وردپرس ۵٫۲ در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ رونمایی می‌شود به همین دلیل با انتشار نسخه‌های بتا قرار است اشکالات و باگ‌های این نسخه طی چند هفته باقی‌مانده برطرف شود تا یک نسخه کامل و تا حد زیادی بی‌نقص ارائه شود. اگر موافق باشید تغییرات و این اشکالات برطرف شده در نسخه آزمایشی وردپرس ۵٫۲ را با هم بررسی کنیم.

بلوک ویرایشگر

هنوز هم روی صحبت با ویرایشگر گوتنبرگ است. بلوک‌های متنی آن تغییرات زیادی کرده و امکان پوشش‌دهی حجم عظیمی از پست‌های را امکان‌پذیر ساخته است. این موضوع بیشتر به روان تایپ کردن و ساده نوشتن برمی‌گردد.

بلوک‌های متنی در سخه آزمایشی وردپرس ۵٫۲ از تمامی ویرایشگرها پشتیبانی می‌کند و از این بابت هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت. بخش وارد کردن نامک و برجسب‌ها در این نسخه بهبود یافته و باز هم نسبت به نسخه‌های قبلی بهتر می‌توانید با آن کار کنید. از طرفی گزینه‌های جدیدی به بلوک متنی اضافه شده که عبارت است از:

  • بلوک RSS
  • بلوک مربوط به جستجو
  • بلوک مربوط به تقویم
  • بلوک مربوط به برچسب‌ها
  وردپرس ۵ و تغییرات احتمالی آن

block manager- بلوک متنی در نسخه 5.2

تیم توسعه همچنان در حال برطرف کردن اشکالات موجود در بلوک‌های متنی هستند و از این بابت خیالتان راحت باشد که هر مدل مشکلی که با آن برمی‌خورید در نسخه‌های بعدی کم کم رفع خواهد شد.

اپلیکیشن موبایل برای وردپرس

طبیعتا قرار نیست بلوک‌های متنی تنها برای نسخه دسکتاپ کارایی داشته باشد؛ ما انتظار داریم که در نسخه موبایل نیز از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار باشد. در نسخه آزمایشی وردپرس ۵٫۲ روی این موضوع نیز تمرکز بیشتری شده و تحت توسعه قرار گرفته است.

بررسی سلامت سایت

برای اینکه بتوانیم همگی دست به دست هم دهیم تا تیم توسعه وردپرس بهترین نسخه را ارائه دهند، خیلی خوب است تا با دریافت اولین نسخه بتای وردپرس ۵٫۲ سلامت سایت را بررسی کنیم و هر اشکالی که در آن مشاهده می‌شود حتما گزارش دهیم.

یکی از مواردی که هدف اولیه پروژه وردپرس ۵٫۱ بود و ناموفق ماند، در نسخه ۵٫۲ به انجام می‌رسد. برای اولین بار، ویژگی جالبی را در وردپرس مشاهده خواهید کرد. این ویژگی چیست؟
وردپرس خود کدی که هر بخش از سایت را دچار مشکل کرده می‌گیرد و در پیشخوان به شما نمایش می‌دهد تا بدانید مشکلی که برایتان پیش آمده از کجا آب می‌خورده! این موضوع تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر مشکلات سایتتان را برطرف نمایید. علاوه بر این ویژگی تیم توسعه یک ابزار بررسی سلامت وبسایت را در پیشخوان وردپرس تعبیه کرده‌اند. برای مشاهده این ویژگی کافیست به بخش ابزارها>> Health check مراجعه کنید:

site health- سلامت وبسایت در بتای 5.2

نسخه PHP

اگر یادتان باشد گفته بودیم که قرار است در نسخه ۵٫۱ قابلیتی به وردپرس اضافه شود که به شما اعلام پایین بودن نسخه php کند. اما این اتفاق در آن نسخه نیفتاد! حال در این نسخه به قطعیت به شما اطلاع داده می شود که در صورت پایین بودن نسخه پی‌اچ‌پی (معمولا پایین‌تر از ۵٫۶) آن را ارتقا دهید.

 

 

منبع : همیار وردپرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید