نظر پاول دورف، مدیر تلگرام در مورد واتس‌اپ

نظر پاول دورف، مدیر تلگرام در مورد واتس‌اپ

پاول دورف، مدیر و مؤسس تلگرام اخیراً نسبت به امنیت واتس‌اپ واکنش تندی داده چرا که علی‌رغم چند برابر بودن کاربران این نرم‌افزار نسبت به تلگرام، مشکلات مختلفی در آن وجود دارد.
در هفته‌ای که گذشت، اطلاعات شخصی 1.5 میلیارد کاربر واتس‌اپ به خاطر یک  مشکل امنیتی به خطر افتاد. پاول دورف در این‌باره می‌گوید:«« این اتفاق باز هم رخ خواهد داد و امکان دارد ابعاد آن حتی بزرگ‌تر هم بشود»». او با لحن تندی اعلام کرد که داده‌های کاربران اعم از تصاویر، ویدیوها، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی، به راحتی می‌توانند در اختیار هکرها قرار گیرند.
پاول دورف در یک پست وبلاگی با عنوان “چرا واتس‌اپ نمی‌تواند هرگز امن باشد”، نوشت:«« واتس‌اپ از تاریخچه‌ای بهره می‌برد که در بود تأسیس، اثری از سیستم رمزگذاری سرتاسری در آن به چشم نمی‌خورد ولی در عوض مشکلات امنیتی زیادی دارد. در 10 سال حضور این نرم‌افزار تا کنون، روزی نبوده که این اپلیکیشن را بتوانیم یک برنامه امن بدانیم»».
از آن جایی که واتس‌اپ منبع باز نیست، هکرها نمی‌توانند به راحتی از طریق اشکالات فنی وارد آن شوند ولی از طرفی، دولت‌ها و سازمان‌ها به صورت محرمانه سعی می‌کنند داده‌های کاربران را به دست آورند.
در سال 2016، واتس‌اپ سیستم رمزگذاری سرتاسری را معرفی کرد تا فقط خودِ کاربران باشند که از محتوای چت‌های خود آگاه هستند ولی به عقیده کارشناسان امنیتی، این اقدام برای حفظ حریم شخصی کاربران اصلاً کافی نیست.
در پایان اشاره کنیم که تلگرام تنها آلترناتیو واتس‌اپ به شمار نمی‌رود چرا که اپلیکیشن Signal که توسط ادوارد اسنودن (فعال و مدافع حریم خصوصی کاربران) اداره می‌شود، نیز در اختیار کاربران قرار دارد.
منبع: androidpit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید