فعال سازی تگ محصول اینستاگرام

یکی از ویژگی هایی که اینستاگرام برای کسب و کارها فراهم کرده قابلیت تگ محصول میباشد که با استفاده از آن کسب و کارها میتوانند فروش خود را افزایش دهند. در ادامه درباره ویژگی های این قابلیت توضیح خواهیم داد.

امروزه یکی از ارکان اصلی رشد کسب و کارها دیده شدن هست. برای دیده شدن کانال های مختلفی هست که بنا به نیازهای مختلف هر کدام کارایی متفاوتی دارد. شبکه های اجتماعی در این زمان نقش اساسی را در تبلیغات و رشد برند بازی میکنند. با توجه به سن، جنسیت، منطقه و … کاربر شبکه های مختلفی به کار گرفته میشوند.

در ایران اینستاگرام و تلگرام مورد توجه اکثر مخاطبان و کسب و کار قرار گرفته اند و توانسته اند کاربر میلیونی به خود جذب نمایند. با اینکه هر کدام از این دو ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند اما اینستاگرام محیط بهتری برای رشد و دیده شدن کسب و کارها میباشد.

در تلگرام تنها راه شما به بدست آوردن کاربر ساخت کانال و اشتراک گذاری لینک کانال خود در سایر گروه ها و کانال ها میباشد که در اکثر مواقع ادمین کانال های دیگر از شما بابت اشتراک گذاری لینک درخواست وجه و یا تبادل لینک میکند. اما در اینستاگرام در بخش اکسپلور هر پیجی شانس دیده شدن مجانی را دارند.

اینستاگرام در تلاش هست تا محیط خود را طوری طراحی کند که بتواند کسب و کارهای بیشتری را به خود جذب کند. یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام برای کسب و کارها ارائه کرده ویژگی تگ محصول میباشد. همانطور که میدانید امکان قرار دادن لینک در کپشن اینستاگرام وجود ندارد. کسب و کارها از دو راه کاربران خود را به سمت سایت خود هدایت میکردند که یکی از طریق لینک بیو بود و دیگری از استوری.

اما هر دو این ها معیایبی رو دارند. برای استفاده از لینک استوری شما باید حداقل 10هزار فالور داشته باشید. همچنین این استوری های بعد از 24 ساعت پاک خواهند شد و شما باید این ها رو هایلایت کنید تا کاربران همیشه به آنها دسترسی داشته باشند اما این تجربه کاربری خوبی ندارد. اگر هم شما از لینک بیو استفاده کنید تنها امکان قرار دادن یک لینک را دارید که ایده خوبی برای پیج های فروشگاهی نمیباشد.

قابلیت تگ محصول اضافه شد تا این نواقص را برطرف کند. به این شکل شما هر پست محصولی که در پیج خود قرار میدهد میتوانید لینک اون محصول در سایت خود رو روی پست تگ کنید تا کاربران به صورت مستقیم به صفحه خرید هدایت شوند. این لینک ها با گذشت زمان منقضی نمیشوند و روی هر پست میتوانید تا 5 محصول لینک کنید. در ادامه به مزایای این تگ اشاره میکنیم.

مزایای تگ محصول برای فروشگاه های اینستاگرمی:

1- بهبود تجربه کاربری:

اولین مزیتی که این قابلیت دارد بهبود تجربه کاربری میباشد. فرض کنید کاربری به طور اتفاقی با پیج شما آشنا شده و در پست های اون چرخی زده و یکی از محصولات شما رو پسندیده. حال این کاربر برای خرید مراحل زیر رو دنبال میکند. اول اینکه در استوری ها به دنبال لینک محصول میگردد. سپس از لینک بیو استفاده میکند. در صورتی که به نتیجه خود نرسد در سایت شما یکبار محصول رو جست و جو میکند که اگر بازهم نتیجه مطلوب را بدست نیاورد در گوگل محصول رو جست و جو میکند که در این پروسه یا کاربر از خرید منصرف میشود یا از طریق گوگل به سایت دیگر منتقل میشود که تلاش شما رو هدر میدهد.

با این قابلیت کاربر بطور مستقیم از پست اینستاگرامی شما به صفحه محصول هدایت میشود و تجربه بهتری برای اون رقم میخورد.

2- کمک به وضعیت سئو سایت

سئو یکی از مباحث داغ این روزهای ادمین سایت ها میباشد. شبکه های اجتماعی در بحث سئو جایگاه ویژه ای را دارند. کاربری که از شبکه اجتماعی به سمت یک سایت هدایت میشود از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارزشمند میباشد. حال اگر این کاربران به صفحات داخلی سایت شما هدایت شوند ارزش آنها دو چندان میشود.

3- افزایش فروش و تعامل به کمک قابلیت تگ محصول

در بررسی هایی که در این زمینه در June 2019(خرداد 98) انجام شد نتایج جالبی بدست آمد. در این تحقیقات از صاحبان پیج هایی که این قابلیت رو فعال کرده بودند سوالاتی پرسیده شد که به آمار قابل توجهی منجر شد. آمارهایی که از این تحقیق منتشر شده نشان میدهد که استفاده از این قابلیت افزایش 1416 درصدی در ترافیک پیج ها رو داشته همچنین کسب و کارها اذعان داشته اند که متوسط بین 13 تا 20 درصد در فروش افزایشی رو شاهد بودند.

 

چه کسانی نمیتوانند از این قابلیت استفاده کنند؟

با توجه به اینکه اینستاگرام زیر مجموعه فیسبوک میباشد، برای فعالسازی این قابلیت باید قوانین فیسبوک را نیز رعایت کنید. به دلیل فراهم کردن محیط متناسب با همه گروه های سنی فیسبوک اجازه تجارت به هر کسب و کاری را نمیدهد و محدودیت هایی رو در مورد این تگ اعمال کرده هست. برای مثال فروش محصولات دیجیتالی(دانلودی)، محصولات غیرقانونی(دولت فدرال آمریکا) ،تنباکو و محصولات زیر مجموعه آن مانند سیگار ، اسلحه گرم و سرد، خدمات بزرگسالان، الکل و زیر مجموعه آن، سرویس قمار و یا مشابه آن، ارز های دیجیتال، حیوانات، مواد مخدر و هر چیز غیر فیزیکی مانند ارائه خدمات یا سرویس ممنوع می باشد .

اینستاگرام این قابلیت رو بعد از اینکه ارائه کرد تنها در چند کشور محدود بود ولی با گذشت زمان تعداد کشورهایی که پشتیبانی کرد رو افزایش داد. هم اکنون بیش از 45 کشور این قابلیت رو دریافت کرده اند. از جمله این کشورها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و …. با توجه به اوضاع سیاسی ایران احتمال اینکه در آینده ما هم جزو کشورهای پشتیبانی شده باشیم کم میباشد زیرا در حال حاضر ما به خیلی از سرویس های ایسنتاگرام و فیسبوک دسترسی نداریم.

 

فعالسازی تگ محصول برای پیج های ایرانی

با اینکه این قابلیت برای ایران عرضه نشده اما با چند ترفند میشد این رو برای پیج های ایرانی هم فعال کرد که اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ به این کار اقدام کردند از جمله پیجی مثل دیجی کالا. اما از چهارم اردیبهشت امسال(98) با شدت گرفتن تحریم های ایالات متحده و سیاست های سخت گیرانه فیسبوک، تگ محصول اینستاگرام اکثر کاربران ایرانی غیرفعال شد و به طوری که تعداد پیچ های دارای تگ محصول به تعداد انگشتان دست هم نمیرسید.

راه حل چیست؟

تیم اینستاگرام وردپرس ست آپ که از ابتدای عرضه این قابلیت، تگ رو برای پیج های ایرانی فعال میکرد این بن بست رو نادیده گرفته و بدنبال راه کارهای جدید برای رفع این مشکل گشت.

در طول این چند ماه تمامی روش ها برای فعال سازی تگ قیمت امتحان شد ولی به دلیل نظارت و پایش مخاطب پیج ها، این نتیجه حاصل شد که امکان فعال سازی از داخل ایران وجود ندارد و برای فعال سازی باید از پیچ های خارجی با شماره حساب، آدرس، شماره تلفن خارج از ایران استفاده کرد .

برای حل این مشکل باید از دوستان خارج از کشور درخواست کرد که اکانت را طبق دستور العمل اینستاگرام  برای ما بسازند و با شماره کارت و شماره تلفن خاص و معتبر قسمت های مربوط به بیزنیس را پر کنند و احراز هویت کنند، و در ادامه تگ محصول را برای پیج فعال کنند.

اگر آشنایی در خارج از کشور نداشته باشید فروشگاه اینستاگرام با همکاران خود در خارج از کشور شرایطی مهیا کرده است که مشتریان فروشگاه اینستاگرام بتوانند با کمترین هزینه تگ محصول را فعال کنند.

هزنیه ای این کار 90 دلار می باشد که شامل خرید کردیت کارت، سیم کارت، دستمزد فعال سازی تگ، آموزش و پشتیبانی می باشد.

 

آپدیت 10 آبان: فعال سازی تگ‌ محصول برای پیج‌های ایرانی یا پیج‌هایی که تگ محصول آن‌ها غیرفعال شده است

بعد از تلاش چند ماهه، تیم اینستاگرام وردپرس ست آپ توانست راه حلی را برای فعالسازی تگ محصول برای پیج های ایرانی بیابد.

درخواست مشاوره رایگان
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید