در آپدیت جدید تلگرام چه خبر است؟

در آپدیت جدید تلگرام چخبر است؟

تلگرام در اپدیت جدیدش قابلیت های جذابی رو عرضه کرده که به خصوص برای حریم شخصی کاربران و کانالها حائز اهمیت هستن

‏ اولین قابلیت جدید این اپدیت امکان محدود کردن فوروارد شدن پستها در کانالهای خصوصی هست. بدین صورت وقتی این گزینه توسط ادمین کانال فعال بشه، ممبرها نه میتونن پستهای کانالتون رو فوروارد کنن، نه میتونن اونهارو ذخیره کنن و نه میتونن از اونها اسکرین شات بگیرن.

چنین قابلیتی به خصوص برای کانالهایی که دارای محتوای اختصاصی یا پولی هستن میتونه بسیار جذاب باشه و تلگرام سعی کرده تا جای ممکن جلوی انتشار محتوای این کانالها به خارج از کانال رو بگیره.

‏ قابلیت بزرگ بعدی امکان پیام دادن در گروه ها و کامنت گذاشتن در کانالها با ایدی و عکس یکی از کانالهای عمومیتون هست که حریم شخصی کاربران رو بسیار افزایش میده و در صورت نیاز کاربران میتونن به طور کامل ناشناس بمونن و اثری از خودشون به جا نزارن.

این قابلیت همچنین باعث میشه تا کاربران نیازی به معرفی کانالشون در گروه های مختلف نداشته باشه و بقیه افراد گروه تنها با کلیک کردن رو عکس اون شخص میتونن به کانالش هدایت بشن.

‏ قابلیت بعدی امکان حذف پیام های یک چت در بازه زمانی خاصی هست. مثلا اگر طی هفته گذشته حرفای ناخوشایندی زدین، به جای حذف کامل پیام ها یا انتخاب تک تک اونها به طور دستی، حالا میتونین بازه زمانی خاصی رو انتخاب کنین تا پیامهای اون بازه پاک بشن.

‏ تلگرام برای کاربران iOS قابلیت تشخیص متن عکسها رو اضافه کرده و کاربران حالا به راحتی میتونن متن موجود در عکسهایی که در تلگرام براشون ارسال میشه رو استخراج کنن.

این قابلیت برخلاف قابلیت Live Text اپل، محدود به iOS 15 و ایفونهای خاصی نیست و تمام دستگاه های اپلی که از iOS 13 به بالا پشتیبانی میکنن میتونن از اون استفاده کنن. این قابلیت اما در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی و چند زبان دیگه هست.

‏ از حالا در منوی Devices میشه تعیین کرد که هر دستگاهی که برای مدت خاصی فعالیتی نداشت، به طور اتوماتیک از لیست دستگاه های وصل شده به اکانت شما حذف بشه.

‏ همچنین در هنگام دریافت کد ورود به تلگرام با استفاده از تماس صوتی، کدی که باید برای ورود وارد کنین در واقع همون شماره ای هست که با شما تماس گرفته!

‏ علاوه بر این از حالا در گروه هایی که نیاز به تایید ادمین برای ورود کاربران دارن، ربات های مدیریت گروه میتونن به کاربرانی که درخواست ورود دادن، پیام شخصی بدن و اونهارو مثلا از قوانین گروه قبل از ورود اگاه کنن یا به اونها کپچا نشون بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید